Waarom maakt zeelucht hongerig?

Na een middagje strand (afkoelen in de zee en zonnebaden) krijg ik altijd een ontzettend grote hartige trek terwijl ik dit na een gewone werkdag veel minder heb. Weet iemand hoe dat komt?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (1)

Niet alleen zeelucht maakt hongerig maar ook bijv. berglucht. Het is vaak de verandering van lucht die hongerig kan maken. Zelf woon ik mijn levenlang al vlak aan zee, dus merk er niets van...ik ben de gezonde zeelucht gewend en eet altijd normaal met smaak.

Ben ik echter in de bergen dan maakt de gezonde berglucht mij pas echt hongerig.
Mede het feit dat je op vakantie al lekker ontspannen bent en bijv. veel wandelingen maakt, heb je meer behoefte aan energie om weer 'bij te tanken'. Wat je verbruikt moet je weer aanvullen toch?

Waarom je na een dag aan zee vooral trek in hartige smaken hebt, komt omdat je door het transpireren veel zouten verliest. Jouw lichaam geeft dan het signaal dat het behoefte heeft aan hartige hapjes ( waarin meer zout verwerkt is) om het zouttekort weer aan te vullen.